Singapore #2 – Merlion, Marina Bay, Super Tree Grove, Clarke Quay, Arab Street, Haji Lane

(Kliknij tu na poprzedni wpis:  Singapur #1)

Raffles Place>Merlion>Esplanade>Marina Bay

To jeden z lepszych spacerów na zobaczenie wielu rzeczy jednego dnia ( Ba! Popołudnia)

W Hostelu poznałam brytyjkę Amrit z którą umówiłam się wstępnie na wspólne zwiedzanie.  Rankiem  zaczepił nas Daniel (też brytyjczyk) i dołączył do nas.

Wysiedliśmy na Raffles Place MRT, gdzie otoczenie tak bardzo przypomina londyńskie City. Skierowaliśmy się ku rzece aby zobaczyć najstarszy w mieście most Cavanagh. Wysokie drapacze chmur przytłaczają małe niskie budynki ale w jakiś sposób też współgrają ze sobą i monumentalną architekturą Fullerton Hotel. To właśnie jeden z kolejnych przykładów jak kontrasty kumulują się w tym mieście.

Obraz 517

Obraz 510

Następnie kolejnym mostem przeszliśmy aby zobaczyć Merlion, Widok na Skyline oraz  Marina Bay. Merlion to widoczny poniżej na zdjęciu rybo-lew, symbol Singapuru, którego nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów singa (lew) i pura (miasto). Dlatego Singapur znany jest jako Miasto Lwa.

Obraz 516

Turystyczne “Must-see”, musi być. Kolejnie przeszliśmy długim mostem aby obejrzeć z bliska organiczną strukturę Esplanade. Idąc wzdłuż rzeki skierowaliśmy się do kolejnego mostu  i weszliśmy prosto do centrum handlowego Marina Bay. Piękne wnętrze z luksusowymi markami. Wyszliśmy na zewnątrz mijając Art Centre oraz unikalny szklany pawilon Louis&Vuitton, kierując się wśród alei palm ku stacji Marina Bay MRT.

Esplanade

Obraz 313

Dan i AmritObraz 462Obraz 320

Obraz 329 Obraz 447 Obraz 451 Obraz 528

Taki spacer to genialny sposób na obejrzenie całego nabrzeża i mariny ze wszystkich stron. Tą samą ścieżkę polecam wieczorem, myślę nawet, że nocny widok pełen świateł ma jeszcze więcej uroku. Również co wieczór przy Marina Bay shopping Mall, nad wodzie organizowany jest pokaz świateł w połączeniu z projekcją video i muzyką. Fenomenalne.

Super Tree Grove w Gardens By the Bay

Super Tree Grove to stworzone organiczne rzeźby-drzewa w Gardens by The Bay.  Przypominają bajkową florę i faunę z filmu “Avatar”.  Najlepiej wybrać się tam wieczorem gdy co ok. godzinę odbywają się pokazy świetlne, drzewa są podświetlane na różne kolory w rytm muzyki. Niezapomniane wrażenia.

Obraz 485 Obraz 489

Obraz 499Obraz 300

Na koniec dnia udaliśmy się jeszcze do Clarke Quay, to miejsce nad rzeką z pubami, barami i restauracjami.

Obraz 295 Obraz 294

Obraz 289

Botanic Gardens

Kolejnego Dnia wybraliśmy się do ogrodów Botanicznych. Leniwe popołudnie. Ogród jest ogromny i ma ciekawe okazy. Dużą przestrzeń na której można zrobić piknik, zagrać we freesbee, ścieżki na jogging oraz restauracje i sklepy z pamiątkami. Co ciekawe znajduje się tu również pomnik Fryderyka Chopina! 🙂

Obraz 092

Obraz 093 Obraz 087 Obraz 602

CLUBS

Tego wieczoru spotkaliśmy się ze znajomymi w klubie Kinki, ze wspaniałym widokiem na rzekę.  Znów poczułam się jak w Londynie, multikulturowy miks. Odwiedziliśmy jeszcze inną ulicę z klubami Club st, a później udaliśmy się do food court na genialne pierożki.

Obraz 204

1898206_10152650700504829_1382026992_n 1959817_10101584911391818_1645459953_n

Obraz 603

Arab Street

Rankiem udałyśmy się z Amrit na spacer po Arab street, gdzie można dostać oczopląsu od kolorowych materiałów, ceramicznych lamp i paciorków. Następnie trafiłyśmy przypadkiem na uliczkę Haji Lane. Jeśli marzą ci się oryginalne zakupy to jest odpowiednie miejsce! Pełno tu małych butików ze świetnymi ciuchami, torbami, butami. Poza tym znajdują się tu klimatyczne puby i małe restauracyjki. To krótka ulica ale jedna z ciekawszych w Singapurze, na którą koniecznie wrócę.

Obraz 604

Haji Lane

Obraz 605

Obraz 097 Obraz 098 Obraz 102 Obraz 108

Pierwsza wyjeżdżała Amrit, poszliśmy więc razem z Danem i Arvindem na pożegnalny obiad do  Swee Choon z najlepszymi dim-sum w mieście. Restauracja jest złączona z dwóch lokali obok siebie, ogromna i są tam tłumy! Pierożki – NIEBO W GĘBIE!! ❤ Podsumowując Singapur to jedno moich nowych ulubionych miast!